Herbstbild

In mijn huis wordt het weer herfst, want buiten wordt het langzaam maar zeker weer herfst. Ik moét dat dan naar binnen halen!

En wat ben ik blij met mijn fotoplankje, dat zich ook zo maar leent voor herfststillevens….;)
En dan mocht ik zojuist nog de halve druivenstruik van onze buurvrouw leeg plukken :) !! Geweldig, óók dat is herfst!

Daar hoort natuurlijk een heerlijk Duits gedicht bij: ik vond het Herbstbild van Christian Friedrich Hebbel wel heel erg passen bij mijn pasgeplukte, ongekrente druiven :) !!

Herbstbild

Dies ist ein Herbsttag, wie ich keinen sah!
Die Luft ist still, als atmete man kaum,
Und dennoch fallen raschelnd, fern und nah,
Die schönsten Früchte ab von jedem Baum.

O stört sie nicht, die Feier der Natur!
Dies ist die Lese, die sie selber hält,
Denn heute löst sich von den Zweigen nur,
Was vor dem milden Strahl der Sonne fällt.

***

