maatje 38?

kopjethee Ik heb even getwijfeld of ik het wereldkundig zou maken, nu weet ik het zeker: vanochtend ben ik begonnen met lijnen en ik wil de komende tijd tien (!!!) kilo gaan afvallen.

Ja zeker, je leest het goed, tien volle kilo’s moeten eraf! Nu ik het hier heb neergeschreven, moet ik het ook waar gaan maken natuurlijk! Omdat ik mijzelf zo heel goed ken en momenteel reuze verslaafd ben aan extra pure chocolade en in slechts iets mindere mate aan taartjes, vind ik het juist zo moeilijk om het hier zomaar even neer te schrijven.

Lijnen is voor mij, zeker aan het begin, een heel grote opgave. Het betekent dat ik niet meer even op het fietsje hier om de hoek in de buurtsuper een paar repen extra pure chocolade kan gaan halen. Dat is echt heel erg, zeker nu ik er even bij stilsta en dit opschrijf! Die repen extra puur betaalde ik zoveel mogelijk cash in plaats van met de pin. Pinnen betekent immers dat ze op het bankafschrift voorbij komen en daarmee worden gesignaleerd door manlief die de financiën een beetje bijhoudt omdat ie dat leuk vindt. Nu doet mijn man niet zo moeilijk en weet hij ook wel dat ik chocolade verslind en de voorraad steevast wegstop achter de woordenboeken in de boekenkast op de tweede plank van onderen. Maar toch, zo’n 50% van de repen er op deze manier tussendoor sluizen, scheelt echt voor het brave gevoel :)!
Het betekent ook dat ik in het weekend niet meer in een van de gezellige brasserieën of restaurantjes een overheerlijke, huisgemaakte appel-, chocolade-, mokka- of tiramisutaart bij mijn cappuccino mag nemen! Zo super lekker. Wat een vreselijk gemis. En wat vreselijk saai om nu dadelijk een cappuccino, of erger nog een thee, te bestellen zónder iets erbij!

Ik ga niet heel streng op dieet. Ik ken mijn zwakke punten ;). Drie maal per week ga ik 45 minuten lopen, ’s ochtends doe ik wat rek- en strekoefeningen, eens per week een yogasessie en verder wordt het drie maal daags een gezond maal zonder tussendoortjes. Ik mag ergens voor en een keer na de middag een stuk fruit, maximaal twee koppen koffie met ietsjes melk op een dag en onbeperkt thee en water voor als ik het helemaal niet meer uithoud.

Ik heb niet helemaal in beeld hoelang het zal gaan duren voordat ik weer op mijn oude gewicht van ca. 12 jaar geleden zit en weer heerlijk in maatje 38 hoop te kunnen, maar over een halfjaar tot een jaar ben ik vast een heel eind. En mocht het nu helemaal gaan mislukken, tja, dan ben ik nu natuurlijk wel genoodzaakt die afgang hier te melden.

